HOLTEN – Door het college is altijd bij hoog en laag beweerd dat het Zilverzandtrac? een wijkontsluitingsweg wordt. Een weg dus bedoeld voor de Kolbewoners en niet bedoeld voor doorgaand regionaal verkeer.
Maar geen weldenkend mens gelooft toch dat verkeer van Rijssen richting Deventer of richting Vletgaarsmaten, ca 8 km om gaat rijden en niet via het Zilverzandtrac? voor het station langs zal gaan rijden. En wat te denken van de negatieve milieu effecten bij zo?n omweg. Het gaat om een flink aandeel in het totale verkeer, met daarin natuurlijk een stevig aandeel vrachtverkeer. En dat heeft het college zich ook wel gerealiseerd.
Dus kan het wegprofiel van het Zilverzandtrac? dan ook maar beter aangepast worden op doorgaand verkeer. Bovendien heeft het college richting Provincie het Zilverzandtrac? ook nog eens aangeboden als onderdeel van een regionale verbinding voor dat doorgaande verkeer.
Daar komt bij dat als er op de A1 stagnaties zijn het verkeer al snel een andere route zoekt. Dat is nu ook regelmatig te merken in Holten. Nu zijn er mensen die zeggen dat als er een derde baan bijkomt het doorgaande verkeer door Holten zal afnemen. Maar dat is wensdenken. Met een derde rijstrook kan de groei van het verkeer op de A1 misschien worden bijgehouden.
Maar zelfs een kleiner percentage van een grotere verkeersstroom is per saldo toch een groter aantal auto?s, die de route via het dorp zullen kiezen.En bij onderhoud aan de A1 zal dat sluipverkeer via het Zilverzandtrac? voor het station langs alleen nog maar meer toenemen. Daarnaast zal ook het gebruik van de navigatie ertoe bijdragen om de kortste route via het Zilverzandtrac? te ontdekken.
Maar er is meer. De rijksoverheid vindt dat als er een calamiteit op een rijksweg (in dit geval de A1) ontstaat, er een omleidingroute beschikbaar moet zijn. En u begrijpt het al. De route via het Zilverzandtrac? zal daar dan voor worden aangewezen. Dan gaat het dus niet meer om spontaan sluipverkeer maar om een aangewezen route.
Het college en de raad vinden dat allemaal prima, want doorgaand verkeer kan niet verboden worden om over deze weg te rijden zoals dat dan heet. Alles optellend wordt het Zilverzandtrac? ten koste van de leefbaarheid en veiligheid van de Holtense inwoners en toerist het afvalputje voor Provincie en Rijk.
Wat betreft het verkeer vanuit rijssen richting Deventer.
Waarom zouden die eigenlijk 8 km om moeten rijden?
Vanaf de rotonde in de rijssenseweg naar de Siemelinksweg
in Deventer is het volgens ‘maps’ 22.9 km in 17 minuten via de A1
(Deze route is ook nog eens de éérste optie van maps)
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_
d&saddr=Rijssenseweg&daddr=52.249034,
6.200066&hl=nl&geocode=FWTLHQMdbjliAA;&mra
=dme&mrcr=0&mrsp=1&sz=12&sll=52.238733,
6.230965&sspn=0.092716,0.150032&ie=UTF8&ll
=52.259332,6.433868&spn=0.092673,0.280495&t=h&z=12
Door Holten is het 17.6 km (-5.3 km) in 20 minuten (+ 3 minuten).
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=
Rijssenseweg&daddr=52.282442,6.416702+to:N348/Siemelinksweg&hl
=nl&geocode=FWTLHQMdbjliAA;;FbhAHQMdaJ1eAA&mra=dpe&mrcr=0&mrsp=
1&sz=12&via=1&sll=52.2566,6.323662&sspn=0.092679,0.280495&ie=
UTF8&ll=52.30596,6.457214&spn=0.185151,0.300064&t=h&z=11
Laat ze vanuit rijssen dan toch lekker via de A1 kachelen!
Wel dient er dan een alternatief gezocht te worden voor het
vrachtverkeer zonder eurovignet. Ik blijf van mening dat je
daarvoor de Langstraat moet verbreden (tussen N350 en N332).
Deze verbrede Langstraat is dan ook nog eens de perfecte bypass
voor omleidingen bij calamiteiten op de A1 tussen de afslagen
Holten Oost en Holten West, waardoor het verkeer niet meer
door het dorp heen hoeft!
En Vletgaarsmaten? Hoeveel verkeer gaat er nou dagelijks
van Vletgaarsmaten naar rijssen v.v.? Vast toch niet
zoveel dat die de problemen in het dorp veroorzaken?
Wat betreft het verkeer vanuit rijssen richting Deventer.
Waarom zouden die eigenlijk 8 km om moeten rijden?
Vanaf de rotonde in de rijssenseweg naar de Siemelinksweg
in Deventer is het volgens ‘maps’ 22.9 km in 17 minuten via de A1
(Deze route is ook nog eens de éérste optie van maps)
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_
d&saddr=Rijssenseweg&daddr=52.249034,
6.200066&hl=nl&geocode=FWTLHQMdbjliAA;&mra
=dme&mrcr=0&mrsp=1&sz=12&sll=52.238733,
6.230965&sspn=0.092716,0.150032&ie=UTF8&ll
=52.259332,6.433868&spn=0.092673,0.280495&t=h&z=12
Door Holten is het 17.6 km (-5.3 km) in 20 minuten (+ 3 minuten).
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=
Rijssenseweg&daddr=52.282442,6.416702+to:N348/Siemelinksweg&hl
=nl&geocode=FWTLHQMdbjliAA;;FbhAHQMdaJ1eAA&mra=dpe&mrcr=0&mrsp=
1&sz=12&via=1&sll=52.2566,6.323662&sspn=0.092679,0.280495&ie=
UTF8&ll=52.30596,6.457214&spn=0.185151,0.300064&t=h&z=11
Laat ze vanuit rijssen dan toch lekker via de A1 kachelen!
Wel dient er dan een alternatief gezocht te worden voor het
vrachtverkeer zonder eurovignet. Ik blijf van mening dat je
daarvoor de Langstraat moet verbreden (tussen N350 en N332).
Deze verbrede Langstraat is dan ook nog eens de perfecte bypass
voor omleidingen bij calamiteiten op de A1 tussen de afslagen
Holten Oost en Holten West, waardoor het verkeer niet meer
door het dorp heen hoeft!
En Vletgaarsmaten? Hoeveel verkeer gaat er nou dagelijks
van Vletgaarsmaten naar rijssen v.v.? Vast toch niet
zoveel dat die de problemen in het dorp veroorzaken?
Oh… in de tijd die ik nodig had om een reactie te tiepen, is het artikel zelf ook nog eens aangevuld. Afijn, ik blijf in ieder geval bij mijn reactie!
Oh… in de tijd die ik nodig had om een reactie te tiepen, is het artikel zelf ook nog eens aangevuld. Afijn, ik blijf in ieder geval bij mijn reactie!
@EOW
Langstraat verbreden? Volgens mij ontgaat jouw het werkelijke probleem, en dat is het doorgaande verkeer uit het dorp halen.
@EOW
Langstraat verbreden? Volgens mij ontgaat jouw het werkelijke probleem, en dat is het doorgaande verkeer uit het dorp halen.
ik wil terug naar mijn oude plek,en niet tegengehouden worden door iemand die autos verzameld.
de autos staan her en der verspeid.
ik wil terug naar mijn oude plek,en niet tegengehouden worden door iemand die autos verzameld.
de autos staan her en der verspeid.