HOLTEN – Het lijkt te gaan lukken met de actie voor de Noordelijke rondweg.
De reacties op de artikelen op HoltensNieuws.nl en de kranten zijn prima. Ook bellen veel mensen om hun sympathie er voor mee te delen. Ja zelfs mensen van over de tachtig jaar pakken nog de telefoon !!
Het geeft een goed gevoel.Ook de vele mensen die je in het dorp spreekt betuigen spontaan hun steun. Natuurlijk zijn er veel mensen die zeggen we zijn het er helemaal mee eens maar "ze "( de politici) luisteren toch niet naar ons. Dat zouden die politici zich eens aan moeten trekken!!! Iedereen die zich heeft aangemeld heeft bericht gehad voor de eerste bijeenkomst. Deze wordt gehouden op Maandag 5 januari bij "De Biester" aanvang: 20.00 uur.
We zullen dan wat achtergrond informatie geven over wat de gemeente nu van plan is te doen. Wat er op papier staat over het WansinktracƩ en de verlengde Waagweg. En ook hoe onze gemeente naar de provincie geheel andere informatie heeft gegeven dan dat onze raad aan hen heeft gegeven. Het allerbelangrijkste is dat we deze avond een plan gaan trekken hoe we de mening van Holten gaan inventariseren en hoe we dat aan B&W en de raad gaan presenteren.
Iedereen die zich nog niet aangemeld heeft maar wel mee wil helpen roep ik op:
Kom maandagavond naar de Biester
Alleen als iedereen mee gaat doen zullen we het gewenste resultaat gaan halen.
Deze keer hebben we iedereen nodig, breng ook uw buren mee.
Reacties op [email protected]
Natuurlijk moet de weg aan de andere kant van het spoor er komen! 2 huizen eraf..het eerste stuk is al verdiept(ter hoogte van het sportdal) en je bent van alle verkeer in het centrum verlost!!!
Natuurlijk moet de weg aan de andere kant van het spoor er komen! 2 huizen eraf..het eerste stuk is al verdiept(ter hoogte van het sportdal) en je bent van alle verkeer in het centrum verlost!!!
Persoonlijk ben ik eerder voor een Zuidelijke Rondweg dan een Noordelijke.
Zou toch zonde zijn als het Beukenlaantje eraan moet geloven.
Persoonlijk ben ik eerder voor een Zuidelijke Rondweg dan een Noordelijke.
Zou toch zonde zijn als het Beukenlaantje eraan moet geloven.
Twee borden plaatsen met een verbod voor zwaar verkeer door onze dorpskom dat er niet moet zijn voor bevoorrading zou al heel wat rust brengen.
Twee borden plaatsen met een verbod voor zwaar verkeer door onze dorpskom dat er niet moet zijn voor bevoorrading zou al heel wat rust brengen.
Eigenlijk ben ik helemaal met de stelling voor de Noordelijke rondweg eens, en met mij zeer vele nuchtere Holtenaren, het spijt me te moeten constateren dat ook in deze weer besluiten worden genomen door kleine groep minderheden aangevoerd door een plaatselijke onroerend goed handelaar die waarschijnlijk eigenbelangen boven algemene belangen stelt.
Als enige bezwaar zou ik toerisme kunnen bedenken, maar ook als je daar even wat beter over na denkt zijn er tegenwoordig tal van mogelijkheden om ook deze tak van sport bijna geheel te ontzien, letwel er loopt nu ook al een spoorlijn die niet bepaald bekend staat als een rustig lijntje,
De grote winst om te kiezen voor deze oplossing is uiteraard de gigantische kostenbesparing, en laten we wel wezen de kosten zullen we toch uiteindelijk weer allen zelf in Rijssen-Holten moeten gaan ophoesten, en daar breken nu weer betrouwbare tijden voor aan.
In 1963 is het eerste geld al uit gegeven aan onderzoek voor deze weg langs het spoor, dat is nu 45 jaar later, en vele onderzoeken zijn er later nog eens uitgevoerd, en telkens weer was het advies om deze ontsluiting door te zetten.
Het zou van grote bestuurlijke kracht getuigen om nu gewoon eens een kogel door de spreekwoordige kerk te schieten.
Het siert de politici maar ook de emotionele Holtenaar om persoonlijke belangen niet boven de econimosche belangen te stellen, alleen dan kunnen we samen bouwen aan een gezonde en mooie gemeente.
Eigenlijk ben ik helemaal met de stelling voor de Noordelijke rondweg eens, en met mij zeer vele nuchtere Holtenaren, het spijt me te moeten constateren dat ook in deze weer besluiten worden genomen door kleine groep minderheden aangevoerd door een plaatselijke onroerend goed handelaar die waarschijnlijk eigenbelangen boven algemene belangen stelt.
Als enige bezwaar zou ik toerisme kunnen bedenken, maar ook als je daar even wat beter over na denkt zijn er tegenwoordig tal van mogelijkheden om ook deze tak van sport bijna geheel te ontzien, letwel er loopt nu ook al een spoorlijn die niet bepaald bekend staat als een rustig lijntje,
De grote winst om te kiezen voor deze oplossing is uiteraard de gigantische kostenbesparing, en laten we wel wezen de kosten zullen we toch uiteindelijk weer allen zelf in Rijssen-Holten moeten gaan ophoesten, en daar breken nu weer betrouwbare tijden voor aan.
In 1963 is het eerste geld al uit gegeven aan onderzoek voor deze weg langs het spoor, dat is nu 45 jaar later, en vele onderzoeken zijn er later nog eens uitgevoerd, en telkens weer was het advies om deze ontsluiting door te zetten.
Het zou van grote bestuurlijke kracht getuigen om nu gewoon eens een kogel door de spreekwoordige kerk te schieten.
Het siert de politici maar ook de emotionele Holtenaar om persoonlijke belangen niet boven de econimosche belangen te stellen, alleen dan kunnen we samen bouwen aan een gezonde en mooie gemeente.
Het beukenlaantje kan gewoon blijven. Er is ruimte genoeg tussen het spoor en de laan. Plus de mogelijkheid van een oversteek naar de laan behoort tot de mogelijkheden…
Het beukenlaantje kan gewoon blijven. Er is ruimte genoeg tussen het spoor en de laan. Plus de mogelijkheid van een oversteek naar de laan behoort tot de mogelijkheden…
@W. Oplaat
…Even voor de gein…
Je plaats rondom holten gewoon tolpoorten.
Inwoners van de “gemeente Holten” hebben dan vrije doorgang. Verkeer welke binnen 30 minuten Holten weer verlaat betaald dan tol.
@C4th
Met die zuidelijke rondweg creĆĀ«er je juist een extra barriĆĀØre. Een noordelijke rondweg kun je juist prima in het landschap passen, verdiept naast het spoor met nieuwe toegangswegen en met juist een betere toegang van het dorp naar de Holterberg.
Of uit recreatief oogpunt gezien… vanaf de Holterberg rij je door het sportdal naar de noordelijke rondweg (rotonde) om vervolgens onder het spoor achter de Kandelaar richting de Larenseweg zo het dorp in te rijden.
@W. Oplaat
…Even voor de gein…
Je plaats rondom holten gewoon tolpoorten.
Inwoners van de “gemeente Holten” hebben dan vrije doorgang. Verkeer welke binnen 30 minuten Holten weer verlaat betaald dan tol.
@C4th
Met die zuidelijke rondweg creĆĀ«er je juist een extra barriĆĀØre. Een noordelijke rondweg kun je juist prima in het landschap passen, verdiept naast het spoor met nieuwe toegangswegen en met juist een betere toegang van het dorp naar de Holterberg.
Of uit recreatief oogpunt gezien… vanaf de Holterberg rij je door het sportdal naar de noordelijke rondweg (rotonde) om vervolgens onder het spoor achter de Kandelaar richting de Larenseweg zo het dorp in te rijden.
Mooi ingezonden stuk in Holtens Nieuwsblad van HS Support. (Beukenlaantje is nu ook niet meer wat het was met die paaltjes om de tien meter.)
Mooi ingezonden stuk in Holtens Nieuwsblad van HS Support. (Beukenlaantje is nu ook niet meer wat het was met die paaltjes om de tien meter.)
Beste Johan Jansen,
Ik werd getroffen door de onderstaande zin in jouw stukje:
“maar “ze “( de politici) luisteren toch niet naar ons”
Herkenbaar en verklaarbaar ….
Toch zou ik de mensen die dit roepen willen vragen eens de moeite te nemen over het beukenlaantje naar de Canadese Begraafplaats te lopen.
Zich daar af te vragen waar ze het recht en het lef vandaan zouden kunnen halen zich bij deze constatering neer te leggen …..
Beste Johan Jansen,
Ik werd getroffen door de onderstaande zin in jouw stukje:
“maar “ze “( de politici) luisteren toch niet naar ons”
Herkenbaar en verklaarbaar ….
Toch zou ik de mensen die dit roepen willen vragen eens de moeite te nemen over het beukenlaantje naar de Canadese Begraafplaats te lopen.
Zich daar af te vragen waar ze het recht en het lef vandaan zouden kunnen halen zich bij deze constatering neer te leggen …..
Beste onbekende soldaat,
Als ik je goed begrijp kun jij je niet goed voorstellen dat mensen zeggen dat de politiek toch niet naar ons luisterd.
Ik kan me het heel goed voorstellen.
Kijk eens even op:
http://www.holtensnieuws.nl/videoverslag-zilverzandtrace.html
Daarna wil ik graag weten of je dan ook nog dezelfde gedachten hebt.
Maar… met onze actie noordelijke rondweg gaan we bewijzen dat de politiek wel moet luisteren !!!
Vind dat anonieme gedoe eigelijk maar niks.
Durf toch voor je mening uit te komen.!!
Beste onbekende soldaat,
Als ik je goed begrijp kun jij je niet goed voorstellen dat mensen zeggen dat de politiek toch niet naar ons luisterd.
Ik kan me het heel goed voorstellen.
Kijk eens even op:
http://www.holtensnieuws.nl/videoverslag-zilverzandtrace.html
Daarna wil ik graag weten of je dan ook nog dezelfde gedachten hebt.
Maar… met onze actie noordelijke rondweg gaan we bewijzen dat de politiek wel moet luisteren !!!
Vind dat anonieme gedoe eigelijk maar niks.
Durf toch voor je mening uit te komen.!!
wat ik bedoelde te zeggen:
Mensen zijn verplicht te zorgen dat politici naar ze luisteren! En als dat niet gebeurd in actie te komen, zoals jij dat nu doet.
Ook ik hoor veel mensen zeggen :”Ze luisteren toch niet” , “wat heeft het voor zin”, “ik kan het toch niet veranderen”. Mijn punt is dat we (vanuit historisch perspectief) niet het recht hebben om ons daarbij neer te leggen. Ook (of juist) niet als iets al lang sleept…
JUIST DAAROM DANK IK JE VOOR JE ACTIE EN HOOP DAT HET EEN INSPIRATIE IS VOOR VELEN OM MET JE MEE TE STRIJDEN !!
wat ik bedoelde te zeggen:
Mensen zijn verplicht te zorgen dat politici naar ze luisteren! En als dat niet gebeurd in actie te komen, zoals jij dat nu doet.
Ook ik hoor veel mensen zeggen :”Ze luisteren toch niet” , “wat heeft het voor zin”, “ik kan het toch niet veranderen”. Mijn punt is dat we (vanuit historisch perspectief) niet het recht hebben om ons daarbij neer te leggen. Ook (of juist) niet als iets al lang sleept…
JUIST DAAROM DANK IK JE VOOR JE ACTIE EN HOOP DAT HET EEN INSPIRATIE IS VOOR VELEN OM MET JE MEE TE STRIJDEN !!
Ik denk dat een noordelijke rondweg het toeristisch karakter aantast. Ik ben eerder voor een betere recreatieve ontsluiting naar de Holterberg toe.
Bijvoorbeeld een tunnel onder de spoorbaan.
Ik denk dus dat een noordelijke rondweg de Holterberg van Holten scheid. En ook wat C4th zegt: “Het zou jammer zijn als het typische Holtense beukenlaantje het zou moeten ontgelden”. Zeker ook omdat een noordelijke rondweg minimaal 50 meter van de spoorbaan moet liggen ivm. veiligheidsredenen.
Ik denk dat een noordelijke rondweg het toeristisch karakter aantast. Ik ben eerder voor een betere recreatieve ontsluiting naar de Holterberg toe.
Bijvoorbeeld een tunnel onder de spoorbaan.
Ik denk dus dat een noordelijke rondweg de Holterberg van Holten scheid. En ook wat C4th zegt: “Het zou jammer zijn als het typische Holtense beukenlaantje het zou moeten ontgelden”. Zeker ook omdat een noordelijke rondweg minimaal 50 meter van de spoorbaan moet liggen ivm. veiligheidsredenen.
De verkeersproblematiek in Holten is een grote grijze brei, als je je er als import-Holtenaar in verdiept. Meningen, feiten en belangen lopen dwars door elkaar heen.
Ik constateer en vind:
-Je kunt elk rapport uit de hoed toveren wat je maar wilt. Als je een onderzoeksbureau maar betaalt en een duidelijk doel meegeeft (wat jou uitkomt natuurlijk);
-Een mening gebaseerd op een dergelijk rapport zegt dus niet zoveel over de realiteit;
-Politici laten zich voor het karretje spannen van ondernemers;
-Ondernemers denken alleen aan hun eigen portemonnee;
-Niemand in het debat lijkt zijn mening te baseren op goede technische en financiĆĀ«le berekeningen;
-Er is een verhardende tweestrijd tussen zilverzandtracĆĀ© en de noordelijke rondweg, maar niemand praat meer over de zuidelijke rondweg.
-De zuidelijke rondweg schijnt afgeserveerd te zijn door een vorige burgermeester, omdat zijn woning (of uitzicht) in het gedrang kwam.
Alles resumerend geloof ik zelf in:
-Verkeersremmende maatregelen in het centrum, zodat de eerste groep bestuurders het centrum zal mijden;
-Vervolgens, indien nodig: de zuidelijke rondweg. Als er dan toch natuur ingeleverd moet wordenĆ¢ā¬Ā¦.
Voordelen zuidelijke rondweg: aansluiting op rotonde Oranjestraat geeft doorgang voor verkeer vanaf Rijssen en Markelo richting N332 + achterliggende industrieterreinen, en vice versa. Daarnaast goede ontsluiting van De Liesen.
Kan iemand mij uitleggen waarom de zuidelijke rondweg niet meedoet in de discussie, en/of hoe deze rondweg zich verhoudt ten opzichte van de noordelijke rondweg en zilverzandtracĆĀ©?
De verkeersproblematiek in Holten is een grote grijze brei, als je je er als import-Holtenaar in verdiept. Meningen, feiten en belangen lopen dwars door elkaar heen.
Ik constateer en vind:
-Je kunt elk rapport uit de hoed toveren wat je maar wilt. Als je een onderzoeksbureau maar betaalt en een duidelijk doel meegeeft (wat jou uitkomt natuurlijk);
-Een mening gebaseerd op een dergelijk rapport zegt dus niet zoveel over de realiteit;
-Politici laten zich voor het karretje spannen van ondernemers;
-Ondernemers denken alleen aan hun eigen portemonnee;
-Niemand in het debat lijkt zijn mening te baseren op goede technische en financiĆĀ«le berekeningen;
-Er is een verhardende tweestrijd tussen zilverzandtracĆĀ© en de noordelijke rondweg, maar niemand praat meer over de zuidelijke rondweg.
-De zuidelijke rondweg schijnt afgeserveerd te zijn door een vorige burgermeester, omdat zijn woning (of uitzicht) in het gedrang kwam.
Alles resumerend geloof ik zelf in:
-Verkeersremmende maatregelen in het centrum, zodat de eerste groep bestuurders het centrum zal mijden;
-Vervolgens, indien nodig: de zuidelijke rondweg. Als er dan toch natuur ingeleverd moet wordenĆ¢ā¬Ā¦.
Voordelen zuidelijke rondweg: aansluiting op rotonde Oranjestraat geeft doorgang voor verkeer vanaf Rijssen en Markelo richting N332 + achterliggende industrieterreinen, en vice versa. Daarnaast goede ontsluiting van De Liesen.
Kan iemand mij uitleggen waarom de zuidelijke rondweg niet meedoet in de discussie, en/of hoe deze rondweg zich verhoudt ten opzichte van de noordelijke rondweg en zilverzandtracĆĀ©?
De Zuidelijke heeft al mee gedaan.
Wordt 50% duurder, is veel minder effectief.
Zie rapportage DHV 2005.
Het probleem ligt tussen Tankstation AVIA aan de Oostkant van Holten en rotonde OAD aan de westzijde.
(Of iets ruimer de Deventerweg/S14 bij de Chinees)
De Zuidelijke heeft al mee gedaan.
Wordt 50% duurder, is veel minder effectief.
Zie rapportage DHV 2005.
Het probleem ligt tussen Tankstation AVIA aan de Oostkant van Holten en rotonde OAD aan de westzijde.
(Of iets ruimer de Deventerweg/S14 bij de Chinees)
En de noordelijke is 100% te duur voor landschap en natuur. (Mooie slagzin š )
En de noordelijke is 100% te duur voor landschap en natuur. (Mooie slagzin š )
De zuidelijke 150% maar daar komen er gelukkig minder.
Kunnen we rustig genieten
De zuidelijke 150% maar daar komen er gelukkig minder.
Kunnen we rustig genieten
Er wordt weer volop geteld in Holten.
Op verschillende plekken in Holten wordt weer bijgehouden hoeveel auto’s er langs komen.
Dit is al de zoveelste keer.
Er wordt weer volop geteld in Holten.
Op verschillende plekken in Holten wordt weer bijgehouden hoeveel auto’s er langs komen.
Dit is al de zoveelste keer.
Voor JoJo: je pleit voor openheid, maar opereert zelf onder ‘Jojo’. Ook je profiel verteld niets meer dan welke school je hebt bezocht.
Verder:
Je verwijst naar een rapportage uit 2005. Over rapportages heb ik hierboven al eerder geschreven. Hierna volgt een citaat dat ik ergens anders heb weggeplukt:
Ć¢ā¬Ā¢De Zuidelijke rondweg (bureau Witpaard, rapport 1997) is in 1998 op een welhaast triviale wijze van tafel gehaald. Witpaard en Haskoning (1996) met 10 criteria zijn hier positief over en scoort beter dan een Noordelijke rondweg. Het DHV-rapport (juli 2005) met 5 criteria ziet alleen zeer negatieve aspecten op overigens enkele zelfde criteria als door de andere twee bureaus die een aanzienlijk meer positieve beoordeling hebben! DHV noemt ook de ontsluitingsmogelijkheid van het gebied Liesen niet.
(einde citaat)
Ik blijf erbij, dat als je het nuchter bekijkt, zonder geschiedenis, zonder eigenbelang, zonder voorwaarden etc., dat de beste oplossing lijkt te zijn, de zuidelijke rondweg. Pak de kaart er maar eens bij.
Denk je trouwens dat verkeer uit Markelo helemaal om gaat rijden via de Noordelijke rondweg?!
De zuidelijke rondweg is de beste oplossing voor het doorgaande verkeer, voor de rust in het dorp, voor de verkeersveiligheid, voor het toerisme, voor de Holterberg, en goede ontsluiting van Liesen.
Voor goede tegenargumenten, houdt ik me nog steeds beleefd aanbevolen.
Voor JoJo: je pleit voor openheid, maar opereert zelf onder ‘Jojo’. Ook je profiel verteld niets meer dan welke school je hebt bezocht.
Verder:
Je verwijst naar een rapportage uit 2005. Over rapportages heb ik hierboven al eerder geschreven. Hierna volgt een citaat dat ik ergens anders heb weggeplukt:
Ć¢ā¬Ā¢De Zuidelijke rondweg (bureau Witpaard, rapport 1997) is in 1998 op een welhaast triviale wijze van tafel gehaald. Witpaard en Haskoning (1996) met 10 criteria zijn hier positief over en scoort beter dan een Noordelijke rondweg. Het DHV-rapport (juli 2005) met 5 criteria ziet alleen zeer negatieve aspecten op overigens enkele zelfde criteria als door de andere twee bureaus die een aanzienlijk meer positieve beoordeling hebben! DHV noemt ook de ontsluitingsmogelijkheid van het gebied Liesen niet.
(einde citaat)
Ik blijf erbij, dat als je het nuchter bekijkt, zonder geschiedenis, zonder eigenbelang, zonder voorwaarden etc., dat de beste oplossing lijkt te zijn, de zuidelijke rondweg. Pak de kaart er maar eens bij.
Denk je trouwens dat verkeer uit Markelo helemaal om gaat rijden via de Noordelijke rondweg?!
De zuidelijke rondweg is de beste oplossing voor het doorgaande verkeer, voor de rust in het dorp, voor de verkeersveiligheid, voor het toerisme, voor de Holterberg, en goede ontsluiting van Liesen.
Voor goede tegenargumenten, houdt ik me nog steeds beleefd aanbevolen.
Ik ben het met Loffy eens dat elk uitgevoerd onderzoek de resultaten zal krijgen die de initiatiefnemer wenst. Wat dat betreft vraag ik me dus sowieso af wat de waarde van de verschillende onderzoeken is waar naar gerefereerd wordt.
Loffy merkt ook terecht op dat het verkeer uit Markelo waarschijnlijk niet gaat omrijden via de Noordelijke rondweg. Datzelfde geldt uiteraard voor verkeer dat eventuele files op de A1 probeert te omzeilen door dwars door het dorp te gaan, die zullen absoluut niet geneigd zijn te kiezen voor een noordelijke route.
Wat betreft JoJo, het lijkt me duidelijk dat hij in het zuidelijke deel van Holten woont en derhalve ook redelijk preekt voor eigen parochie.
Ik ben het met Loffy eens dat elk uitgevoerd onderzoek de resultaten zal krijgen die de initiatiefnemer wenst. Wat dat betreft vraag ik me dus sowieso af wat de waarde van de verschillende onderzoeken is waar naar gerefereerd wordt.
Loffy merkt ook terecht op dat het verkeer uit Markelo waarschijnlijk niet gaat omrijden via de Noordelijke rondweg. Datzelfde geldt uiteraard voor verkeer dat eventuele files op de A1 probeert te omzeilen door dwars door het dorp te gaan, die zullen absoluut niet geneigd zijn te kiezen voor een noordelijke route.
Wat betreft JoJo, het lijkt me duidelijk dat hij in het zuidelijke deel van Holten woont en derhalve ook redelijk preekt voor eigen parochie.
Inmiddels begrijp ik dat ik onder de “jeugd” niet bekend ben.
Overigens heb ik een poosje geleden mij wel bekend gemaakt op HN.nl
Maar hier dan nog eens:
Johan Jansen
Erve Wiegmannink 8
7451WD 366765 0610921080
Geboren in 1945. Na de lagere school 10 jaar buiten Holten (Hengelo/Enschede) opleidingen bezocht.
Daarna bijna mijn hele werkzame leven bij Nido.
Samen met anderen ervoor gezorgd dat we nu een prachtig Industrieterrein hebben waar we als gemeenschap flink mee vooruit kunnen.
Helaas vinden velen dat we eigenlijk geen industrie zouden moeten hebben. Net als velen vinden dat we geen auto’s moeten hebben. Graag daag ik de “jeugd” uit om een wereld te maken waarin we zonder dat alles kunnen en net zo uitbundig kunnen leven als dat we nu doen.(Maar dat ter zeide.)
Over rapporten en welk verkeer we weg moeten hebben uit Holten het volgende.
Het eerste rapport dat ik gezien heb kwam eind tachtiger jaren, dus 20 jaar geleden.Van Rappard was Burgemeester,Westerik CDA wethouder en Dalhuizen PvdA wethouder.
Allemaal tegenstanders van een Noordelijke oplossing.
Ook toen had men al het tracĆĀ© over de Drostenstraat en Waagweg bedacht, want dat ligt het dichts bij de meest ideale oplossing!!Dat zij hun eigen rapportage!!!
Alle latere rapportages zeggen in grote lijnen hetzelfde.Alleen het rapport van eind tachtig gaf heel goede tellingen
Het probleem lag en ligt tussen Rouwenhorst (Avia) en de OAD !!!En niet hoe kom ik zo snel mogelijk op de A1 !!!
Dat men de Holtense kern en daardoor middenstand met HJ Wansink en Zilverzandweg ontlast dat is zeker. Maar men legt de problemen bij de andere mensen voor de deur.De middenstand vond dat toen niet erg en nu nog steeds niet.
Nu even “eigen belang” als ik uit eigen belang zou handelen zou ik denken als de middenstand.Het ligt niet bij mij voor de deur !!Eind jaren tachtig woonde ik inderdaad aan de Zweerssteeg.Toen op mijn initiatief het racĆĀ© over de Drostenstraat en Waagweg werd tegengehouden was bij voor baat niet zeker dat het tracĆĀ© niet zuidelijk aangelegd zou worden.
Toen was Lukensveld er nog niet en van Liezen helemaal nog geen sprake.
Nu zit die kans er ook nog in.
Als ik me stil had gehouden waren we rustig doorgegaan met onze burgers op de Kol het probleem van de Middenstand voor de deur te schuiven.
Mijn “belang”is niet anders dan met VISIE naar Holten kijken. Zo lang ik leef zal ik het beste voor Holten nastreven. Het devies”Koop elders niet wat Holten u biedt” staat bij mij hoog in het vaandel!!
Inmiddels begrijp ik dat ik onder de “jeugd” niet bekend ben.
Overigens heb ik een poosje geleden mij wel bekend gemaakt op HN.nl
Maar hier dan nog eens:
Johan Jansen
Erve Wiegmannink 8
7451WD 366765 0610921080
Geboren in 1945. Na de lagere school 10 jaar buiten Holten (Hengelo/Enschede) opleidingen bezocht.
Daarna bijna mijn hele werkzame leven bij Nido.
Samen met anderen ervoor gezorgd dat we nu een prachtig Industrieterrein hebben waar we als gemeenschap flink mee vooruit kunnen.
Helaas vinden velen dat we eigenlijk geen industrie zouden moeten hebben. Net als velen vinden dat we geen auto’s moeten hebben. Graag daag ik de “jeugd” uit om een wereld te maken waarin we zonder dat alles kunnen en net zo uitbundig kunnen leven als dat we nu doen.(Maar dat ter zeide.)
Over rapporten en welk verkeer we weg moeten hebben uit Holten het volgende.
Het eerste rapport dat ik gezien heb kwam eind tachtiger jaren, dus 20 jaar geleden.Van Rappard was Burgemeester,Westerik CDA wethouder en Dalhuizen PvdA wethouder.
Allemaal tegenstanders van een Noordelijke oplossing.
Ook toen had men al het tracĆĀ© over de Drostenstraat en Waagweg bedacht, want dat ligt het dichts bij de meest ideale oplossing!!Dat zij hun eigen rapportage!!!
Alle latere rapportages zeggen in grote lijnen hetzelfde.Alleen het rapport van eind tachtig gaf heel goede tellingen
Het probleem lag en ligt tussen Rouwenhorst (Avia) en de OAD !!!En niet hoe kom ik zo snel mogelijk op de A1 !!!
Dat men de Holtense kern en daardoor middenstand met HJ Wansink en Zilverzandweg ontlast dat is zeker. Maar men legt de problemen bij de andere mensen voor de deur.De middenstand vond dat toen niet erg en nu nog steeds niet.
Nu even “eigen belang” als ik uit eigen belang zou handelen zou ik denken als de middenstand.Het ligt niet bij mij voor de deur !!Eind jaren tachtig woonde ik inderdaad aan de Zweerssteeg.Toen op mijn initiatief het racĆĀ© over de Drostenstraat en Waagweg werd tegengehouden was bij voor baat niet zeker dat het tracĆĀ© niet zuidelijk aangelegd zou worden.
Toen was Lukensveld er nog niet en van Liezen helemaal nog geen sprake.
Nu zit die kans er ook nog in.
Als ik me stil had gehouden waren we rustig doorgegaan met onze burgers op de Kol het probleem van de Middenstand voor de deur te schuiven.
Mijn “belang”is niet anders dan met VISIE naar Holten kijken. Zo lang ik leef zal ik het beste voor Holten nastreven. Het devies”Koop elders niet wat Holten u biedt” staat bij mij hoog in het vaandel!!
Van die jeugd kom je ook helemaal in de war.
Ik ben in 1943 geboren !! Dus AOW’r !!
Van die jeugd kom je ook helemaal in de war.
Ik ben in 1943 geboren !! Dus AOW’r !!
Loffy heeft de beste argumenten. Als er toch een rond weg zou moeten komen is de zuidelijke de beste optie.
De noordelijke vangt geen verkeer op als de A1 vast loopt.
Loffy heeft de beste argumenten. Als er toch een rond weg zou moeten komen is de zuidelijke de beste optie.
De noordelijke vangt geen verkeer op als de A1 vast loopt.
Hallo JoJo
Is misschien een website met alle voor en tegens uiteengezet niet een goede optie! Kan hem niet zelf maken maar er zijn vast wel mensen die dit goed kunnen.
Ik wordt een beetje gek van al dit verwijs naar onderzoeken uit het verleden maar kan hier weinig mee.
Ben denk ik wel een voorstander van de noordelijke rondweg maar kon helaas 5 januari niet en zie nu alleen maar dingen in de media. Ik kan hieruit geen juiste oplossing vinden.
Groeten en succes met de actie
Hallo JoJo
Is misschien een website met alle voor en tegens uiteengezet niet een goede optie! Kan hem niet zelf maken maar er zijn vast wel mensen die dit goed kunnen.
Ik wordt een beetje gek van al dit verwijs naar onderzoeken uit het verleden maar kan hier weinig mee.
Ben denk ik wel een voorstander van de noordelijke rondweg maar kon helaas 5 januari niet en zie nu alleen maar dingen in de media. Ik kan hieruit geen juiste oplossing vinden.
Groeten en succes met de actie
Hallo Mak,
Binnenkort gaan de HN.nl redacteuren aan de slag en kun je zeer veel op hun Web-site zien.
Inmiddels hebben wij ook DHV rapport uit 2005.
Dat liegt er niet om. Daarin staat al dat bij de uitvoering van de plannen Wansink en Zilverzandweg. er gevaarlijke situaties op de stationstraat gaan ontstaan, die om maat regelen vragen.
Naast aandacht op Holtens Nieuws.nl zal er ook nog een info avond georganiseerd worden.
Als je mij je E-mail adres stuurt wil ik je de DHV rapporten en tekeningen hoe de kol, de verlengde waagweg en de Kom er uit komt te zien wel sturen.
Nog even aan allen het volgende:
Stel dat we 5000 auto’s per dag via Rouwenhorst AVIA naar de A1 gaan sturen en vervolgens Via de N332 (S14) weer naar de westkant van Holten laten rijden (+/- 8 km verder) Dat is perdag !!!! 40.000 auto km’s meer !!!! Over millieubelasting gesproken !!
Kortom, zowel uit veiligheidsoverwegingen als uit millieu overwegingen is er maar 1 goede oplossing mogelijk: Kies de juiste weg, kies voor noord.
Ik ben overigens groot voorstander van een zo lang mogelijke tunnel.
Wat mij betreft het gehele tracĆĀ©. Dat geld is dan beter besteedt dan nog meer aan het “paaltjeswoud” te besteden.Om over de foeilelijke banken maar niet te praten.
Hallo Mak,
Binnenkort gaan de HN.nl redacteuren aan de slag en kun je zeer veel op hun Web-site zien.
Inmiddels hebben wij ook DHV rapport uit 2005.
Dat liegt er niet om. Daarin staat al dat bij de uitvoering van de plannen Wansink en Zilverzandweg. er gevaarlijke situaties op de stationstraat gaan ontstaan, die om maat regelen vragen.
Naast aandacht op Holtens Nieuws.nl zal er ook nog een info avond georganiseerd worden.
Als je mij je E-mail adres stuurt wil ik je de DHV rapporten en tekeningen hoe de kol, de verlengde waagweg en de Kom er uit komt te zien wel sturen.
Nog even aan allen het volgende:
Stel dat we 5000 auto’s per dag via Rouwenhorst AVIA naar de A1 gaan sturen en vervolgens Via de N332 (S14) weer naar de westkant van Holten laten rijden (+/- 8 km verder) Dat is perdag !!!! 40.000 auto km’s meer !!!! Over millieubelasting gesproken !!
Kortom, zowel uit veiligheidsoverwegingen als uit millieu overwegingen is er maar 1 goede oplossing mogelijk: Kies de juiste weg, kies voor noord.
Ik ben overigens groot voorstander van een zo lang mogelijke tunnel.
Wat mij betreft het gehele tracĆĀ©. Dat geld is dan beter besteedt dan nog meer aan het “paaltjeswoud” te besteden.Om over de foeilelijke banken maar niet te praten.
In een huis aan huis krantje een paar maand geleden stond ook een klein artikeltje dat er aan dat kruispunt(larenseweg/stationstraat) gesleuteld/onderzocht gaat worden. Kan er echter niks van terug vinden op de site van de gemeente. (Of is het onderzoek nu al aan de gang. ivm de kabels op dit punt)
In een huis aan huis krantje een paar maand geleden stond ook een klein artikeltje dat er aan dat kruispunt(larenseweg/stationstraat) gesleuteld/onderzocht gaat worden. Kan er echter niks van terug vinden op de site van de gemeente. (Of is het onderzoek nu al aan de gang. ivm de kabels op dit punt)
Hallo Tom,
Kijk eens een tijdje terug op deze site:
http://www.holtensnieuws.nl/menu/nieuws/algemeen-nieuws/rotonde-dorpsstraat-larenseweg-stationsstraat.html
Hallo Tom,
Kijk eens een tijdje terug op deze site:
http://www.holtensnieuws.nl/menu/nieuws/algemeen-nieuws/rotonde-dorpsstraat-larenseweg-stationsstraat.html
Waarom nou weer die discussie om een zuidelijke rondweg.
Ik dacht dat deze allang niet meer op de agenda staat Vergeet niet dat niemand het maĆĀÆstrace wil, of moeten wij deze ook even aan deze discussie toevoegen. Daarnaast zal deze zuidelijke rondweg het landschappelijke karakter van de Beuseberg veel meer aantasten dan de een noordelijke rondweg die verdiept naast het spoor kan liggen, dus geen extra barriĆĀØre.
@ loffy & C4th
Het verkeer welke uit Markelo komt kan juist de route A1->N332(S14) nemen, daar heb je geen zuidelijke rondweg voor nodig.
@Tom
Waarom moet een weg minimaal 50 vanaf het hart van het spoor liggen terwijl dit bij gebouwen minimaal 11 meter is, want als dit zo is kunnen ze het zilverzandtrace ook niet aanleggen.
Waarom nou weer die discussie om een zuidelijke rondweg.
Ik dacht dat deze allang niet meer op de agenda staat Vergeet niet dat niemand het maĆĀÆstrace wil, of moeten wij deze ook even aan deze discussie toevoegen. Daarnaast zal deze zuidelijke rondweg het landschappelijke karakter van de Beuseberg veel meer aantasten dan de een noordelijke rondweg die verdiept naast het spoor kan liggen, dus geen extra barriĆĀØre.
@ loffy & C4th
Het verkeer welke uit Markelo komt kan juist de route A1->N332(S14) nemen, daar heb je geen zuidelijke rondweg voor nodig.
@Tom
Waarom moet een weg minimaal 50 vanaf het hart van het spoor liggen terwijl dit bij gebouwen minimaal 11 meter is, want als dit zo is kunnen ze het zilverzandtrace ook niet aanleggen.
@ C4th en Loffy
Jullie vallen in je eigen mes als je het hebt over de rapportage en de opdrachtgevers. Als je van deze stelling uitgaat (en ik heb dat ook wel eens gedaan) dan moeten de conclusies in de laatste 2 DHV rapporten gezien worden als zo minimaal mogelijk tegen de Noordelijke.Immers ons college (de opdrachtgevers) was bij voorbaat fel tegen. Hieronder enkele citaten uit de rapporten en laat dat voor iedereen nu eens goed duidelijk zijn:
2005
1)De OW-2 is een as die door 2 kernen, Holten en Rijssen heen is geprojecteerd. De schakel in
Rijssen is aanwezig en wordt de komende jaren verbeterd maar de schakel tussen de N344 en
N350 ontbreekt. Deze schakel wordt nu gevormd door de Dorpsstraat en de Deventerweg in
Holten. Nu met het VSP wordt deze ontbrekende schakel omgelegd via het WansinktracĆĀ© en het
ZilverzandtracĆĀ© Nu blijkt dat deze het centrum verkeersluw maakt maar dat het probleem
verplaatst wordt naar de Waagweg/Stationsstraat. Denkend vanuit deze structuur voor regionaal
verkeer is een rondweg aan de noordzijde van Holten het meest logisch aangezien wordt
aangesloten op de Deventerweg/N344. Een Zuidelijke Rondweg wordt aangesloten op de N332
tussen Holten en de A1 en zorgt voor een grote omweg op deze oost-west as.
2)In het geval de doestelling van het VSP het verkeersluw maken van het centrum, de
netwerkvisie, de aantrekkende werking van (doorgaand) verkeer als belangrijkste criteria
worden beschouwd ligt de Noordelijke Rondweg met zijn subvarianten meer voor de hand dan
een Zuidelijke Rondweg of Zuidelijke Randweg.
3)Indien het WansinktracĆĀ© en ZilverzandtracĆĀ© in een
eerste fase worden aangelegd in combinatie met het verkeersluw maken van het centrum wordt
op redelijk korte termijn voldaan aan de doelstelling dat het centrum verkeersluw is. Tevens
dient men oversteekvoorzieningen te treffen op de Stationsstraat want de intensiteit neemt dan
toe van ruim 2.000 mvt naar ruim 7.000 mvt/etmaal. Wellicht kunnen de fietsroutes via de
Stationsstraat tijdelijk omgelegd worden.
2008
1)- Vanuit verkeersveiligheid bezien is de situatie in de Stationsstraat (10.000 mvt/etmaal) van
Holten niet gewenst.
2)- Een noordelijke Rondweg in Holten dringt het verkeer in de kern aanzienlijk terug (meer dan
50%). Het genoemde probleem met de verkeersveiligheid kan daarmee opgelost worden.
Ik weet niet of dit duidelijk genoeg is.
Heb je goed tot je door laten dringen wat er staat ten aanzien van de fietsroutes in de Stationsstraat?
Hebben jullie eigenlijk wel eens de tekening van VSP Fase 1 gekeken?
Dan maar eens doen, dan kunje zien hoe aan de Noordkant van het spoor een “fietspad” aangelegd wordt van let wel!! 4 meter breed !!! Het moet geschikt zijn voor landbouwverkeer en fietsers.Dus het groene weggetje wordt Zwart asphalt!
Je kan naar mijn mening op basis van al deze feiten nog maar 1 conclusie trekken:
Kies snel voor een veilige Noordelijke rondweg.Daarmee is ons dorp het meeste gediend. Natuurlijk het maximale doen om hem landschappelijk zo min mogelijk te laten opvallen.
@ C4th en Loffy
Jullie vallen in je eigen mes als je het hebt over de rapportage en de opdrachtgevers. Als je van deze stelling uitgaat (en ik heb dat ook wel eens gedaan) dan moeten de conclusies in de laatste 2 DHV rapporten gezien worden als zo minimaal mogelijk tegen de Noordelijke.Immers ons college (de opdrachtgevers) was bij voorbaat fel tegen. Hieronder enkele citaten uit de rapporten en laat dat voor iedereen nu eens goed duidelijk zijn:
2005
1)De OW-2 is een as die door 2 kernen, Holten en Rijssen heen is geprojecteerd. De schakel in
Rijssen is aanwezig en wordt de komende jaren verbeterd maar de schakel tussen de N344 en
N350 ontbreekt. Deze schakel wordt nu gevormd door de Dorpsstraat en de Deventerweg in
Holten. Nu met het VSP wordt deze ontbrekende schakel omgelegd via het WansinktracĆĀ© en het
ZilverzandtracĆĀ© Nu blijkt dat deze het centrum verkeersluw maakt maar dat het probleem
verplaatst wordt naar de Waagweg/Stationsstraat. Denkend vanuit deze structuur voor regionaal
verkeer is een rondweg aan de noordzijde van Holten het meest logisch aangezien wordt
aangesloten op de Deventerweg/N344. Een Zuidelijke Rondweg wordt aangesloten op de N332
tussen Holten en de A1 en zorgt voor een grote omweg op deze oost-west as.
2)In het geval de doestelling van het VSP het verkeersluw maken van het centrum, de
netwerkvisie, de aantrekkende werking van (doorgaand) verkeer als belangrijkste criteria
worden beschouwd ligt de Noordelijke Rondweg met zijn subvarianten meer voor de hand dan
een Zuidelijke Rondweg of Zuidelijke Randweg.
3)Indien het WansinktracĆĀ© en ZilverzandtracĆĀ© in een
eerste fase worden aangelegd in combinatie met het verkeersluw maken van het centrum wordt
op redelijk korte termijn voldaan aan de doelstelling dat het centrum verkeersluw is. Tevens
dient men oversteekvoorzieningen te treffen op de Stationsstraat want de intensiteit neemt dan
toe van ruim 2.000 mvt naar ruim 7.000 mvt/etmaal. Wellicht kunnen de fietsroutes via de
Stationsstraat tijdelijk omgelegd worden.
2008
1)- Vanuit verkeersveiligheid bezien is de situatie in de Stationsstraat (10.000 mvt/etmaal) van
Holten niet gewenst.
2)- Een noordelijke Rondweg in Holten dringt het verkeer in de kern aanzienlijk terug (meer dan
50%). Het genoemde probleem met de verkeersveiligheid kan daarmee opgelost worden.
Ik weet niet of dit duidelijk genoeg is.
Heb je goed tot je door laten dringen wat er staat ten aanzien van de fietsroutes in de Stationsstraat?
Hebben jullie eigenlijk wel eens de tekening van VSP Fase 1 gekeken?
Dan maar eens doen, dan kunje zien hoe aan de Noordkant van het spoor een “fietspad” aangelegd wordt van let wel!! 4 meter breed !!! Het moet geschikt zijn voor landbouwverkeer en fietsers.Dus het groene weggetje wordt Zwart asphalt!
Je kan naar mijn mening op basis van al deze feiten nog maar 1 conclusie trekken:
Kies snel voor een veilige Noordelijke rondweg.Daarmee is ons dorp het meeste gediend. Natuurlijk het maximale doen om hem landschappelijk zo min mogelijk te laten opvallen.
@Hermanni
Er stond vorig jaar(het laatste kwartaal) dat er een onderzoek zou komen naar het verkeersveilig maken van de kruising bij het klavertje/annemarie wonen.
Dus de link die je me gaf is niet wat ik bedoelde alhoewel een verkeerscircel het wel een stuk veiliger zou maken.
@Hermanni
Er stond vorig jaar(het laatste kwartaal) dat er een onderzoek zou komen naar het verkeersveilig maken van de kruising bij het klavertje/annemarie wonen.
Dus de link die je me gaf is niet wat ik bedoelde alhoewel een verkeerscircel het wel een stuk veiliger zou maken.
Goed initiatief! De kosten voor een noordelijke rondweg zijn dermate en de burger belangen evenmin, dat dit de beste optie is. Ben benieuwd wat de enquete gaat opleveren. EĆ©n ding is zeker de burgers zijn het speculeren allemaal zat en willen dat de gemeente eens een keer actie gaat ondernemen! Kom op raad, leg die noordelijke rondweg aan en ter hoogte van het beuken laantje zou een ondergrondse tunnel gepast zijn. De grond moet het probleem niet zijn!
Groet,
RenƩ
Goed initiatief! De kosten voor een noordelijke rondweg zijn dermate en de burger belangen evenmin, dat dit de beste optie is. Ben benieuwd wat de enquete gaat opleveren. EĆ©n ding is zeker de burgers zijn het speculeren allemaal zat en willen dat de gemeente eens een keer actie gaat ondernemen! Kom op raad, leg die noordelijke rondweg aan en ter hoogte van het beuken laantje zou een ondergrondse tunnel gepast zijn. De grond moet het probleem niet zijn!
Groet,
RenƩ