HOLTEN – Nog dit jaar wordt duidelijk of een rondweg ten noorden van de spoorlijn bij Holten haalbaar is of niet.
Dat beloofde wethouder Ben Wolterink vrijdag tijdens de behandeling van de gemeentelijke begroting. Door deze weg kan het verkeer óm het dorp worden geleid in plaats van door het centrum.
Het onderzoek richt zich met name op de vraag of een dergelijke weg niet de figuurlijke verbinding tussen de berg en het dorp verbreekt.
Wolterink zegde een en ander toe in reactie op een tirade van Jan Kevelam van de VVD. Kevelam beklaagde zich over het uitblijven van de onderzoeksresultaten. Volgens Wolterink worden de uitkomsten nog dit jaar in het college besproken en komt er daarna overleg met belanghebbenden.
(bron Stentor)
[quote]Het onderzoek richt zich met name op de vraag of een dergelijke weg niet de figuurlijke verbinding tussen de berg en het dorp verbreekt.[/quote]
Huhhh? Deze figuurlijke verbinding tussen de berg en het dorp wordt toch al verbroken door een spoorlijn, of telt deze ineens niet meer mee.
Aanleggen deze weg en dan verdiept naast het spoor.
Dit is gewoon de beste oplossing voor het dorp.
[quote]Het onderzoek richt zich met name op de vraag of een dergelijke weg niet de figuurlijke verbinding tussen de berg en het dorp verbreekt.[/quote]
Huhhh? Deze figuurlijke verbinding tussen de berg en het dorp wordt toch al verbroken door een spoorlijn, of telt deze ineens niet meer mee.
Aanleggen deze weg en dan verdiept naast het spoor.
Dit is gewoon de beste oplossing voor het dorp.
Gewoon aan leggen,het zandpas wat er nu ligt gewoon benutten .Moet je nu is het dorp zien door tekomen, en na aanleg het centrum op de schop.
Gewoon aan leggen,het zandpas wat er nu ligt gewoon benutten .Moet je nu is het dorp zien door tekomen, en na aanleg het centrum op de schop.
Het verbaasd mij om nu weer te lezen dat het “Onderzoek naar noordelijke rondweg afgerond” afgerond is. Hoeveel onderzoeken moeten de Holternaren nog slikken en hoeveel belastingcenten moeten daar nog ingepompt worden. Het is erg teleurstellend dat de Holtense bevolking al jaren aan het lijntje wordt gehouden. Dat er w.b.t. de rondweg en de verdere ontwikkeling in Holten erg langzaam gaat. Hoeveel Holtense middestanders moeten er nog sneuvelen of vertrekken. Holten bied op dit moment weinig of geen perspectief voor de toekomst. Ook de bouw op het nieuwe industriegebied laat lang op zich wachten. Hoelang moet Holten alles nog slikken van de bestuurders daar in Rijssen. Als men geen vaart maakt zal het centrum van Holten alleen maar achteruit lopen zoals dit nu al gaat. Maak afspraken en rond de onderwerpen zoals de rondweg af. Dit geeft vertrouwen en werkt positief op mensen die het initiatief willen nemen. Het voorbeeld ligt b.v. op de Holterberg. Daar zijn we als Holten trots op en hopelijk kunnen we dat in de toekomst ook zijn op een verniewd centrum.
Het verbaasd mij om nu weer te lezen dat het “Onderzoek naar noordelijke rondweg afgerond” afgerond is. Hoeveel onderzoeken moeten de Holternaren nog slikken en hoeveel belastingcenten moeten daar nog ingepompt worden. Het is erg teleurstellend dat de Holtense bevolking al jaren aan het lijntje wordt gehouden. Dat er w.b.t. de rondweg en de verdere ontwikkeling in Holten erg langzaam gaat. Hoeveel Holtense middestanders moeten er nog sneuvelen of vertrekken. Holten bied op dit moment weinig of geen perspectief voor de toekomst. Ook de bouw op het nieuwe industriegebied laat lang op zich wachten. Hoelang moet Holten alles nog slikken van de bestuurders daar in Rijssen. Als men geen vaart maakt zal het centrum van Holten alleen maar achteruit lopen zoals dit nu al gaat. Maak afspraken en rond de onderwerpen zoals de rondweg af. Dit geeft vertrouwen en werkt positief op mensen die het initiatief willen nemen. Het voorbeeld ligt b.v. op de Holterberg. Daar zijn we als Holten trots op en hopelijk kunnen we dat in de toekomst ook zijn op een verniewd centrum.
hoe eerder het Wansinktrace hoe beter.
kan de middenstand via die weg het dorp verlaten.
1)rijssenseweg bij avia bocht naar links.
2)noordelijke rondweg.
3)snel
hoe eerder het Wansinktrace hoe beter.
kan de middenstand via die weg het dorp verlaten.
1)rijssenseweg bij avia bocht naar links.
2)noordelijke rondweg.
3)snel
Dat we nog steeds geen goede rondweg hebben is te danken aan het volgende:
A) Onze kneuterige Holtense middenstand wil wel een oplossing maar er moet verkeer door Holten blijven rijden.!!! Alsof de kapper en de kleermaker het daar van moeten hebben!
B) Onze broeders van Gemeentebelang hebben onder invloed van hun (oud)voorzitter jarenlang het standpunt gehuldigd dat er helemaal geen maatregelen nodig waren in de vorm van een rondweg.Aan hen hebben we het beleid te danken van de”sluis”bij de kassier en de slingers in de oranjestraat,de wijziging van de voorrang bij “Dikkers/Schuppert”.Daarmee tonnen over de balk gegooid. Toen dat allemaal niet bleek te werken is men maar begonnen met een lobby voor een zuidelijke rondweg. Dit waarschijnlijk omdat hun (oud)voorzitter en teveel belangen heeft aan de noordkant van het spoor.
Een zuidelijke rondweg is geen rondweg, want het probleem is hoe de Markeloseweg/Rijssenseweg te vebinden met de Deventerweg/Raalterweg.
In het gesprek met de fractievoorzitter van GB bleek mij dat zij met een “zuidelijke rondweg”eigelijk een wijkontsluitingsweg(en) bedoelen.Dat aan de zijkant de wijken ook ontsloten moeten worden is duidelijk.Maar deze wegen moeten niet uitnodigend zijn voor het doorgaand verkeer!!
Dat we nog steeds geen goede rondweg hebben is te danken aan het volgende:
A) Onze kneuterige Holtense middenstand wil wel een oplossing maar er moet verkeer door Holten blijven rijden.!!! Alsof de kapper en de kleermaker het daar van moeten hebben!
B) Onze broeders van Gemeentebelang hebben onder invloed van hun (oud)voorzitter jarenlang het standpunt gehuldigd dat er helemaal geen maatregelen nodig waren in de vorm van een rondweg.Aan hen hebben we het beleid te danken van de”sluis”bij de kassier en de slingers in de oranjestraat,de wijziging van de voorrang bij “Dikkers/Schuppert”.Daarmee tonnen over de balk gegooid. Toen dat allemaal niet bleek te werken is men maar begonnen met een lobby voor een zuidelijke rondweg. Dit waarschijnlijk omdat hun (oud)voorzitter en teveel belangen heeft aan de noordkant van het spoor.
Een zuidelijke rondweg is geen rondweg, want het probleem is hoe de Markeloseweg/Rijssenseweg te vebinden met de Deventerweg/Raalterweg.
In het gesprek met de fractievoorzitter van GB bleek mij dat zij met een “zuidelijke rondweg”eigelijk een wijkontsluitingsweg(en) bedoelen.Dat aan de zijkant de wijken ook ontsloten moeten worden is duidelijk.Maar deze wegen moeten niet uitnodigend zijn voor het doorgaand verkeer!!