HOLTEN – ProRail stelt miljoen euro beschikbaar voor aanleg tunnel bij NS-station Holten. Een nieuwe verbinding tussen dorp en Holterberg komt daarmee stuk dichterbij.
Mogelijk wordt er ook bijzondere brug als toeristische attractie gebouwd.
Opnieuw komt spoorwegbeheerder ProRail met een forse subsidie over de brug in Rijssen-Holten. Deze keer gaat het om een 950.000 euro voor een tunnel voor voetgangers en fietsers bij het NS-station in Holten.
De onderdoorgang wordt onderdeel van een nieuwe recreatieve verbinding tussen dorp en Holterberg; het zogeheten Groen Transferium. Met de bijdrage van ProRail komt de uitvoering een stuk dichterbij. “We gaan er mee aan de slag”, laat wethouder Ben Wolterink weten.
Hij is uiteraard in z’n nopjes met de toezegging van ProRail. De riante bijdrage wordt verstrekt omdat er dankzij de tunnel twee overwegen dicht kunnen; naast het station en bij het Beukenlaantje.
(bron tubantia)
De dwaasheid ten top!
Een brug bouwen als toeristische attractie, dus een verpest uitzicht vanaf en naar de Holterberg.
De Noordelijke rondweg is o.a. om die reden afgeblazen !
Als de tunnel multifunctioneel gemaakt wordt (dus iets breder) kunnen zowel de voetgangers, fietsers als auto’s zonder problemen de Holterberg op.
Een ander punt is het begin en einde van deze”toeristen” brug,
De toegestane helling is naar ik meen 2% , dus zal het begin bij de nieuw aan te leggen rotonde en het einde midden in het Beukenlaantje zijn.:(
ik denk niet dat de toeristen die hoofdzakelijk voor de Holterberg komen op een metalen of betonnen wangedrocht zitten te wachten
Gemeente , informeer eerst, voordat er een of ander dom plan op tafel gegooid wordt, wat weer de nodige kosten aan onderzoek zal kosten, daarbij genomen zullen er, mijn inziens,enorme protesten vanuit de bevolking komen.
Of wil Holten met Rotterdam (de Zwaan) of Parijs (Eifeltoren) concureren
@Bram: helemaal met je eens. Dan moeten we weer een protestactie houden….. Het verpest het hele gezicht op die mooie enk.
en dan willen ze ook nog van die grote stenen daar plaatsen……..
hee, leuk idee. maar auto’s kunnen de holterberg al ongestoort op. dus check je feiten (scheldwoord verwijderd en ban)
Idd. De tunnel zou dan ook gelijk aangepast moeten worden voor auto’s
Dan kan van het voormalige hockeyveld een parkeerplaats worden gemaakt!!!
Ik kan me voorstellen dat Wolterink in z,n nopjes is met de toezegging van een miljoen. Maar als dit alleen gebruikt gaat worden voor een voetgangers/fietsers tunnel of misschien een de la Haye brug,dan zal het vervallen van de overgang in het beukenlaantje nog niet zo,n vaart lopen.
@tegenwind
Er staat uitdrukkelijk dat er pas geld op tafel komt als de 2 spoorwegovergangen gesloten zullen worden (wordt vervolgt);)
[u] De riante bijdrage wordt verstrekt omdat er dankzij de tunnel twee overwegen dicht kunnen; naast het station en bij het Beukenlaantje.[/u]
Geen auto’s door die tunnel. En zeker niet parkeren in het sportdal. Maak er nou echt werk van in holten en maak de hele holterberg zo veel mogelijk autovrij. Toeristenweg is goed genoeg om alles op loopafstand te benaderen.
[i][u]Hij is uiteraard in z’n nopjes met de toezegging van ProRail. De riante bijdrage wordt verstrekt omdat er dankzij de tunnel twee overwegen dicht kunnen; naast het station en bij het Beukenlaantje[/u].[/i][u][/u]
Met andere woorden, geen tunnel, maar een peperdure brug, ter meerdere eer en glorie voor de politiek machtwellustelingen.
De naam ? och, de Ben Wolterinkbrg, deRemy de la Hayebrug en zo kunnen nog heel lang doorgaan
Geen brug omwille van toeristische attractie en zo ja dan ook nog kabouterbeelden langs de route en nog meer van die kubuspaaltjes en alle paaltjes voorzien van afbeeldingen van de wethouders. Tunnel ook voor auto´s en parkeerplaats op het voormalige sportdal in plaats aan de dorpskant van het spoor is een veel beter plan om de Holterberg lopend te bezoeken.
En dat alles voor onze “toeristenindustrie” en “middenstand”.
Luisteren naar de Holtenaren ? Kennelijk niet niet nodig.
Het mooie rapport van Goudappel Coffeng is vervaardigd volgens het gezehgde:
Wiens brood men eet wiens taal men spreekt.
Rond 1990 schreef ditzelfde bureau een rapport voor de Holtense industrie.
Hierin werd de NRW als beste oplossing aangemerkt.
Kortom de NRW heeft nog steeds geen draagvlak in de politiek.
Er is maar 1 reden waarom ProRail een miljoen beschikbaar wil stellen. Dan kunnen ze straks 80 goederentreinen per etmaal door het dorp laten denderen!!!!
@Johan Jansen Surf ik weer eens een keer op deze website kom ik jou direct weer tegen! En meteen weer drammen over de NRW. Pffffff, nog niet klaar mee? Zal ik dan nog eens een balletje opgooien over een ZRW? Haha!
Hmmm… Eeen ZRW zie ik ook wel zitten, veel meer dan een NRW in ieder geval, die mijns inziens ten koste gaat van de mooie opgang (via het Beukenlaantje) naar de Holterberg
@C4th: Mooie opgang gaat ook verloren straks als de brug doorgaat die de PvdA nu voorstelt……
Ik heb dan ook nergens gezegd dat ik voor die brug ben.
Megalomaan plan die het aanzicht van de Holterberg ontzettend veel lelijker zou maken.