HOLTEN – Een bont gezelschap van bedrijven uit het Oosten bundelt krachten en organiseert een grootse loterij voor SRQ12
Zet een cateraar, een autobedrijf, een notaris, een reclamebureau, een accountant, een fotograaf, een drukker, een partytentverhuuder en een communicatieadviseur bij elkaar. Kijk vervolgens waar een ieder zijn expertise – belangeloos – kan inbrengen en ‘Onze Loterij’ voor Serious Request (SRQ) is geboren. Iedereen houdt kantoor in Twente of Salland. Vanuit die onderlinge verbindende factor ontstaat al snel een missie: in actie komen voor Serious Request in de strijd tegen babysterfte. 5000 Loten verkopen aan relaties en zo 25.000 Euro ophalen voor het goede doel.
Als je snel wilt zijn, loop je alleen. Wil je ergens komen, dan loop je samen.
Binnen een paar weken staat de actie: een loterij met vijf prijzen. PriceWaterhouseCoopers uit Enschede verzorgt de accountantsrapportage. Notaris Scherfke uit Borne ziet toe op het handhaven van de regels van de Wet op de kansspelen. Munsterhuis Autobedrijven uit Hengelo verzorgt de prijzen in samenwerking met Maserati Benelux en Renault Nederland. OH Reclame uit Wierden ontwerpt de loten en posters, die 2Press uit Almelo vervolgens drukt. Communicatieadviseur Kristel Veltkamp uit Holten maakt een marketingcommunicatieplan en cateraar Hanninkshof uit Enschede neemt één van de prijzen voor eigen rekening en verzorgt de verkoop van foods & drinks aan het publiek, tijdens de actieweek. De opbrengst gaat naar Serious Request. ColorDome uit Hengelo faciliteert de stand die in hartje Enschede zal staan tijdens de week van SRQ van 18 tot en met 24 december. Fotograaf Ruud van der Linden uit Enschede verzorgt het beeldmateriaal tijdens de actie. Kortom, een bont gezelschap.
Een lokale loterij met internationale prijzen
Het gaat niet om de minste prijzen. Alles wordt uit de kast gehaald voor het babylot: een roadtrip naar Disneyland Parijs met een Renault Clio of een bezoek aan de fabriek van Maserati in het Italiaanse Modena. Daarnaast maken mensen kans op een testrit in de Ferrari F12berlinetta, een winterbandenset of een compleet verzorgd diner, bij de prijswinnaar thuis.
Een lot kost 5 euro, inclusief btw. Er zijn 5000 loten beschikbaar. De verkoop van de loten duurt tot 24 december. Het personeel gaat in eerste instantie loten verkopen aan relaties, vanaf de eigen locatie. In de week van Serious Request zal een afvaardiging vanuit dit bonte gezelschap, zich verenigen als standbemanning en loten gaan verkopen op steenworp afstand van Het Glazen Huis.
Op 24 december wordt de totale opbrengst van de loterij bekend gemaakt. Op 27 december vindt de trekking plaats van de prijswinnaars door notaris Scherfke. De prijzen worden uitgereikt op zaterdag 29 december om 13.00 uur bij Ferrari Munsterhuis in Hengelo.