HOLTEN – De roep om een noordelijke rondweg klinkt al jaren in Holten, maar sommige dorpelingen zien meer heil in een zuidelijke variant.
De actiegroep Zilverzandtracé breekt een lans voor een zuidelijke rondweg, met een tracé vanaf de Markeloseweg, over de Lokerenk en Beuseberg, richting Larenseweg. Woordvoerder Dick van der Torre licht zijn voorkeur toe. „Een zuidelijke rondweg zal voor een goede afwikkeling van het verkeer zorgen. Het voorkomt dat we in Holten in toenemende mate last zullen krijgen van het autoverkeer over een mogelijke verlengde Waagweg of een noordelijke rondweg. Bovendien dwarsboomt een verkeersader aan de noordkant van het dorp de plannen voor het Groen Transferium. Woningbouw op De Kol zal er ook niet aantrekkelijker op worden.” Als D66-raadslid van de voormalige gemeente Holten pleitte Van der Torre al voor een zuidelijke rondweg. Het plan sneuvelde destijds.
(bron tubantia)
De actiegroep probeert de zuidelijke rondweg weer op de politieke agenda te krijgen.
KANSLOOS… Holten.. please stop met klagen
KANSLOOS… Holten.. please stop met klagen
Zucht, echt een boerendorp, het is nooit goed. Een gesneuveld plan weer op de agenda zetten, zouden de argumenten nu ineens anders zijn? Puur een geval van niet in mijn achtertuin.
De eerste rapporten (van vele jaren geleden) hebben duidelijk aangegeven dat de zuidelijke rondweg geen voor de hand liggende optie is omdat o.a. de aansluiting op de Deventerweg dan niet makkelijk wordt. Er zal een grote hoeveelheid sluipverkeer door het dorp blijven gaan. De laatste zuidelijke optie uit de rapporten was het Mais-tracé en die is met argumenten weggestemd. Nu alsnog een zuidelijke rondweg dan zul je dwars door de Liezen moeten gaan; loop je nog voorbij aan het feit dat de Beuzeberg beschermd gebied is.
Gewoon links of rechts van het spoor (afhankelijk van je politieke kleur) heeft de minste impact op natuur en milieu en zorgt voor de meest effectieve afname van sluipverkeer en dus een grotere veiligheid in het dorp. A.u.b dit oude afgeserveerde plan niet meer oprakelen.
Zucht, echt een boerendorp, het is nooit goed. Een gesneuveld plan weer op de agenda zetten, zouden de argumenten nu ineens anders zijn? Puur een geval van niet in mijn achtertuin.
De eerste rapporten (van vele jaren geleden) hebben duidelijk aangegeven dat de zuidelijke rondweg geen voor de hand liggende optie is omdat o.a. de aansluiting op de Deventerweg dan niet makkelijk wordt. Er zal een grote hoeveelheid sluipverkeer door het dorp blijven gaan. De laatste zuidelijke optie uit de rapporten was het Mais-tracé en die is met argumenten weggestemd. Nu alsnog een zuidelijke rondweg dan zul je dwars door de Liezen moeten gaan; loop je nog voorbij aan het feit dat de Beuzeberg beschermd gebied is.
Gewoon links of rechts van het spoor (afhankelijk van je politieke kleur) heeft de minste impact op natuur en milieu en zorgt voor de meest effectieve afname van sluipverkeer en dus een grotere veiligheid in het dorp. A.u.b dit oude afgeserveerde plan niet meer oprakelen.
@Hamsteg.
Wat boerendorp.Het is wel de kale kak zan de Holterberg die weer met dit oude plan op de proppen komt
@Hamsteg.
Wat boerendorp.Het is wel de kale kak zan de Holterberg die weer met dit oude plan op de proppen komt
De enigste logische oplossing voor een zuidelijke rondweg “was”(om dit maar eens zo te noemen) een verdiepte Aalpolsweg (t.b.v. gedeeltelijk beschermd natuurgebied) dan de Fliermatenweg, na de Liezenweg doorsteken naar de N 332.met een directe aansluiting naar de A1 en de Deventerweg.
Kijk maar op Google Maps!!!!
Jammer genoeg zaten er in het verleden al vele klojo’s in het gemeentebestuur die geen kaarten konden lezen en alleen maar de Maïsweg of de Noordelijke rondweg als oplossing zagen.
Niet in mijn achter/voortuin!! Hamsteg en Realist beiden hebben gelijk
De enigste logische oplossing voor een zuidelijke rondweg “was”(om dit maar eens zo te noemen) een verdiepte Aalpolsweg (t.b.v. gedeeltelijk beschermd natuurgebied) dan de Fliermatenweg, na de Liezenweg doorsteken naar de N 332.met een directe aansluiting naar de A1 en de Deventerweg.
Kijk maar op Google Maps!!!!
Jammer genoeg zaten er in het verleden al vele klojo’s in het gemeentebestuur die geen kaarten konden lezen en alleen maar de Maïsweg of de Noordelijke rondweg als oplossing zagen.
Niet in mijn achter/voortuin!! Hamsteg en Realist beiden hebben gelijk
Zucht…. ik zeg 80%
Zucht…. ik zeg 80%
Het probleem is zo simpel als wat.
De vraag is :
Hoe kom ik van en naar richting Rijssen of Markelo naar en van richting Deventer (oude weg) of Nieuw Heeten. Dat verkeer willen we niet door het dorp.
Daarvoor bedenk je geen Zuidelijke rondweg, want dat is alleen maar een snelle verbinding tussen Rijssen en de A1. En daar zit Holten niet op te wachten.
Het probleem is zo simpel als wat.
De vraag is :
Hoe kom ik van en naar richting Rijssen of Markelo naar en van richting Deventer (oude weg) of Nieuw Heeten. Dat verkeer willen we niet door het dorp.
Daarvoor bedenk je geen Zuidelijke rondweg, want dat is alleen maar een snelle verbinding tussen Rijssen en de A1. En daar zit Holten niet op te wachten.
@De Snelste
Een klein beetje dom antwoord en niet op de kaart gekeken. 😥
De zuidelijke rondweg , zoals ik die beschreven heb, gaat vanaf de oude rotonde op de Markeloseweg, linea recta naar de N 332 om zo dicht mogelijk bij de bestaande Deventerweg uit te komen.
Dus het verkeer uit MARKELO en Rijssen kan vica versa om Holten heen
En misschien is het niet tot je doorgedrongen dat de N 332 rechtstreeks naar Nieuw Heeten/Raalte gaat. 😆
@De Snelste
Een klein beetje dom antwoord en niet op de kaart gekeken. 😥
De zuidelijke rondweg , zoals ik die beschreven heb, gaat vanaf de oude rotonde op de Markeloseweg, linea recta naar de N 332 om zo dicht mogelijk bij de bestaande Deventerweg uit te komen.
Dus het verkeer uit MARKELO en Rijssen kan vica versa om Holten heen
En misschien is het niet tot je doorgedrongen dat de N 332 rechtstreeks naar Nieuw Heeten/Raalte gaat. 😆
Dus je hebt met het verkeer door Holten totaal niets meer te maken.
Maar zoals zovele oplossingen zal dit ook wel weer een utopie zijn.
Een andere oplossing is , maak heel het centrum van Holten een 30 km gebied, laat alleen bestemmingsvrachtverkeer toe en zorg voor een goede handhaving (politiecontrole en/of snelheidscamera’s), ik wil met je wedden dat het meeste verkeer dan wel het Zilverzandtrace of het H.J.Wansinktrace neemt, alhoewel hier ook wel meerdere camera’s geplaatst mogen worden (en zullen?)worden. 😉
Dus je hebt met het verkeer door Holten totaal niets meer te maken.
Maar zoals zovele oplossingen zal dit ook wel weer een utopie zijn.
Een andere oplossing is , maak heel het centrum van Holten een 30 km gebied, laat alleen bestemmingsvrachtverkeer toe en zorg voor een goede handhaving (politiecontrole en/of snelheidscamera’s), ik wil met je wedden dat het meeste verkeer dan wel het Zilverzandtrace of het H.J.Wansinktrace neemt, alhoewel hier ook wel meerdere camera’s geplaatst mogen worden (en zullen?)worden. 😉
@Logische Denker.
Dus jij denkt dat het verkeer vanuit Rijssen naar Raalte- Deventer die weg gaat nemen ?
Een klein beetje dom zou ik zeggen.
@Logische Denker.
Dus jij denkt dat het verkeer vanuit Rijssen naar Raalte- Deventer die weg gaat nemen ?
Een klein beetje dom zou ik zeggen.
Er is geen rondweg nodig. De aanpassingen die er nu komen is genoeg.
Er is geen rondweg nodig. De aanpassingen die er nu komen is genoeg.
Een zuidelijke rondweg is idd niet nodig, die ligt er al de A1
Een zuidelijke rondweg is idd niet nodig, die ligt er al de A1
@De Snelste,
Dit is echt de domste reactie van jou in deze discussie, alleen de nog dommere Rijssenaren zullen de ZUIDELIJKE rondweg nemen om richting Raalte te rijden, de rest acht ik wel zo verstandig om het Zilverzandtrace te benutten.
Maar ja soms zijn voor bepaalde mensen zelfs de simpelste dingen moeilijk te begrijpen.
Niet logisch gedacht.
Want als ik vanuit Rijssen naar Raalte moet, rij ik toch echt via Nijverdal. De kortste weg, heb ik in Holten niets te zoeken.
@De Snelste,
Dit is echt de domste reactie van jou in deze discussie, alleen de nog dommere Rijssenaren zullen de ZUIDELIJKE rondweg nemen om richting Raalte te rijden, de rest acht ik wel zo verstandig om het Zilverzandtrace te benutten.
Maar ja soms zijn voor bepaalde mensen zelfs de simpelste dingen moeilijk te begrijpen.
Niet logisch gedacht.
Want als ik vanuit Rijssen naar Raalte moet, rij ik toch echt via Nijverdal. De kortste weg, heb ik in Holten niets te zoeken.
Over dom gesproken.
We willen het verkeer toch uit het dorp hebben ?
Ik reken alles wat aan de Zuidkant aan het spoor grenst tot het dorp.
Maar ja zo zie je maar weer wat de één logisch vindt , vindt de ander dom.
“Ze” zoeken het wel uit en daar zal deze discussie niet in bijdragen. Dus ophouden.
Over dom gesproken.
We willen het verkeer toch uit het dorp hebben ?
Ik reken alles wat aan de Zuidkant aan het spoor grenst tot het dorp.
Maar ja zo zie je maar weer wat de één logisch vindt , vindt de ander dom.
“Ze” zoeken het wel uit en daar zal deze discussie niet in bijdragen. Dus ophouden.
@De Snelste,
Volgens mij is het juist de bedoeling om een aantrekkelijker centrum te maken en niet zozeer zoals jij het verwoord, namelijk het verkeer uit het dorp te halen.
Maar je hebt gelijk, laten we er over ophouden. Het is maar goed dat de politiek niet heeft gewacht totdat wij Holternaren het eens zouden worden.
@De Snelste,
Volgens mij is het juist de bedoeling om een aantrekkelijker centrum te maken en niet zozeer zoals jij het verwoord, namelijk het verkeer uit het dorp te halen.
Maar je hebt gelijk, laten we er over ophouden. Het is maar goed dat de politiek niet heeft gewacht totdat wij Holternaren het eens zouden worden.
@ slag en de rest
Aler aller laatste reactie:
Er staat: Hoe kom ik van en naar RICHTING Rijssen of Markelo naar en van RICHTING Deventer (oude weg) of Nieuw Heeten. Dat verkeer willen we niet door het dorp.
En dus niet van Rijssen naar Raalte.
@ slag en de rest
Aler aller laatste reactie:
Er staat: Hoe kom ik van en naar RICHTING Rijssen of Markelo naar en van RICHTING Deventer (oude weg) of Nieuw Heeten. Dat verkeer willen we niet door het dorp.
En dus niet van Rijssen naar Raalte.
[quote]@De Snelste,
Dit is echt de domste reactie van jou in deze discussie, alleen de nog dommere Rijssenaren zullen de ZUIDELIJKE rondweg nemen om richting Raalte te rijden, de rest acht ik wel zo verstandig om het Zilverzandtrace te benutten.
Maar ja soms zijn voor bepaalde mensen zelfs de simpelste dingen moeilijk te begrijpen.[/quote]
@de snelste
logische denker heeft het hier toch echt over hoe dommere Rijssenaren via de zuidelijke rondweg naar Raalte gaan rijden en de minder dommer via Zilverzandwegtrace.
Vandaar mijn reactie, als je van Rijssen naar Raalte moet dan je dan via Nijverdal rijdt.
[quote]@De Snelste,
Dit is echt de domste reactie van jou in deze discussie, alleen de nog dommere Rijssenaren zullen de ZUIDELIJKE rondweg nemen om richting Raalte te rijden, de rest acht ik wel zo verstandig om het Zilverzandtrace te benutten.
Maar ja soms zijn voor bepaalde mensen zelfs de simpelste dingen moeilijk te begrijpen.[/quote]
@de snelste
logische denker heeft het hier toch echt over hoe dommere Rijssenaren via de zuidelijke rondweg naar Raalte gaan rijden en de minder dommer via Zilverzandwegtrace.
Vandaar mijn reactie, als je van Rijssen naar Raalte moet dan je dan via Nijverdal rijdt.